- ارتقاء جایگاه دانشگاه در حوزه آموزش مهارتهای بالینی در سطح ملی و منطقه ای
- ارتقاء فرآیند آموزش های مرتبط با مهارت های ارتباطی، کار تیمی و آموزش بین حرفه ای
- ارتقاء مهارت های تفکر انتقادی و کارگروهی
- ایجاد فرصتهایی برای یادگیری مستقل و مداوم
- تبیین، تبلیغ و ترویج فرهنگ ایده پردازی و کارآفرینی در حوزه فناوری های آموزشی علوم پزشکی
- طراحی و اجرای دوره های مهارتی کوتاه مدت حرفه ای برای مقاطع مختلف علوم پزشکی
- طراحی و تولید بومی شبیه سازهای آموزش پزشکی
- توسعه همکاری های راهبردی دوجانبه در زمینه انتقال تکنولوژی ساخت شبیه سازهای آموزشی با جامعه بین الملل با تاکید بر کشورهای همسایه
- برنامه ریزی دقیق آموزش بالینی بر مبنای نیازهای جامعه، پاسخگو بودن و منطبق بر الگوی مبتنی بر صلاحیت(Competency- based medical education)
- ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی منطبق بر بسته تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی
- برنامه ریزی جهت استفاده هدفمند از تکنولوژی های نوین در تربیت نیروی انسانی با تاکید بر مهارت یادگیری خود راهبر و مداوم